Richtinggevende analyses

Zonder kennis van zaken geen goede zakelijke beslissingen. Automobiel Management brengt, op basis van gedegen analyses, de belangrijkste trends in beeld. Tijdens het AM Remarketing Event presenteren we twee eigen in de sector unieke analyses: het AM Nationaal Occasion Onderzoek en de verkiezing van de Occasion van het Jaar. Zo kunt u de juiste keuze maken, zeker in deze uitdagende tijden.

Op deze webpagina kunt u de updates over de awards, de jury en de genomineerde van de Occasion van het Jaar volgen.

AM Nationaal Occasion Onderzoek

Het in beeld brengen van de occasionmarkt in Nederland met de daaraan gerelateerde import en export van gebruikte auto’s. Dat is het doel van het AM Nationaal Occasion Onderzoek. Het presenteren van de trends die voor de autobranche van grote waarde zijn doen we dit jaar alweer voor de negende keer. Voor het onderzoek werkt AM samen met VWE. De voertuigdata-specialist heeft een eigen database, die opgebouwd is uit verschillende bronnen, waaronder het RDW-register.

Een vast onderdeel van het event is het Nationaal Occasion Onderzoek (NOO). VWE en Automobiel Management presenteren het jaarlijkse Nationaal Occasion Onderzoek, met actuele onderwerpen als:

  • Wat doen hybrides en EV’s?
  • Wat zijn de verschillen tussen merkdealers en universelen?
  • Welke modellen zijn hot en welke not?

Occasion van het Jaar

De handel in occasions is een essentieel onderdeel van de autobranche. Welk model volgt de Volkswagen Golf (7) op als occasion van het jaar? Een vakjury zal zich hierover buigen. Dealers en importeurs kijken ieder jaar weer reikhalzend uit naar wie de winnaar wordt – want winnen krikt de verkoopcijfers op. De feestelijke uitreiking en bekendmaking van de winnaar vindt natuurlijk ook dit jaar weer plaats tijdens het Remarketing Event.